תכנון שבועי לילדך: אחריות, שליטה ובטחון עצמי
טיפול רגשי | תרפיה באומנות | פסיכותרפיה CBT לילדים, מתבגרים ומבוגרים - עינת לב ארי - אזור השרון (M.A)טיפול רגשי | תרפיה באומנות | פסיכותרפיה CBT לילדים, מתבגרים ומבוגרים - עינת לב ארי - אזור השרון (M.A)
  • עמוד הבית
  • עינת לב ארי
  • טיפולים והרצאות
  • הדרך – העולם הרגשי של הילדים
  • בלוג
  • צור קשר
  • תוכניות מדריכים בחינם
  • עמוד הבית
  • עינת לב ארי
  • טיפולים והרצאות
  • הדרך – העולם הרגשי של הילדים
  • בלוג
  • צור קשר
  • תוכניות מדריכים בחינם

בלוג

  • עמוד הבית
  • בלוג
  • מי גר במוח שלך?

מי גר במוח שלך?

  • נכתב על ידי עינת לב ארי
  • קטגוריות בלוג
  • Date ינואר 3, 2018


ידע הוא כוח 

כשילדים מבינים מה קורה במוח, יש להם את הכוח לקבל החלטות וזה אומר שאנחנו גם יכולים

להבין כיצד להגיב כאשר ילדינו זקוקים לעזרה שלנו.

להבין את המוח מועיל לילדים כשיש אוצר מילים לחוויות הרגשיות שלהם ושאחרים יוכלו להבין אותם.

להבין את המוח זה כמו שפה חדשה שאם אתם וילדיכם תבינו את השפה הזאת תוכלו לתקשר טוב יותר.

לפעמים המוח שלנו יכול להיות המום עם רגשות של פחד, עצב או כעס, וכאשר זה קורה, זה מבלבל – במיוחד לילדים. 

אלמד אותכם ואתם את ילדיכם מה קורה במוח בצורה חוויתית.

אז בואו נכיר את בית המוח: הוא בנוי משתי קומות

בקומה העליונה מוח החשיבה – אלו דמויות עם רעיונות, פותרי בעיות ויצירתיות.

בקומה למטה מוח התחושה – אילו דמויות ששומרות על ביטחוננו, אינסטינקט ההישרדות שלנו, מפעילים "אזעקה" בזמן סכנה,

נותנים לנו פקודות מתי לברוח או להתחבא כשאנחנו מאוימים.

המוח שלנו עובד בצורה הטובה ביותר כאשר הדמויות משתי הקומות עובדים ביחד,

ולכן יש מדרגות בין שתי הקומות והדמויות כל הזמן מעבירות מסרים למעלה ולמטה.

זה עוזר לנו לעשות את הבחירות הטובות, להתיידד עם ילדים אחרים,

לשחק במשחקים מרתקים ולקחת זמן להירגע במצבים שאנחנו לא רוצים להיות.

אפשר לתת לכל דמות שם אולי של דמויות מספרים או סרטים שהילד מזוהה אתם,

או שמות של ילדים המזוהים עם תכונה מסוימת של הדמות.

לדוגמא (רצוי לתת דוגמא שרחוקה מהמציאות כדי לא להכניס חרדות מיותרות לילד)

מה היה עושה המוח שלך למטה אם היה נכנס עכשיו לחדר דינוזאור?

המוח למטה יכול לגרום ללב שלנו לפעום מהר יותר כדי שנוכל לרוץ מהר יותר

או שהשרירים שלנו יהיו מוכנים להלחם חזק ככל יכולתנו.

ולדוגמא יש לנו למטה את דמות השתלטן וכשהוא צורח המדרגות מזדעזעות,

החיבור לקומה עליונה מתנתק והדמויות מקומה עליונה לא יכולות לעזור.

או לדוגמא מה קורה כשאני מחפשת את הטלפון שלי כשאנחנו ממהרים לבית ספר?

אני מחפשת שוב ושוב באותו מקום, וזה בגלל שהדמויות במוח למטה השתלטו והמוח בקומה עליונה לא פעל כמו שצריך.

אם הייתי עוצרת רגע המוח העליון היה עוזר לי לחשוב מתי השתמשתי בו בפעם האחרונה …..

הרבה פעמים אנחנו צריכים להרגיע את החבורה למטה כדי שהחבורה מלמעלה תעזור לנו לחשוב בפתרון בעיות.

חשוב שנזכור שחלקו העליון של הילד עדיין לא נבנה והוא יהיה "מוכן" בשנות העשרים לחייו ולכן הילד מתפרץ על דברים קטנים..

ילד נמצא בלמידה של פתרון בעיות.

אם נעזור לילד לחשוב על הסיטואציה ולא לפעול באימפולסיביות הוא יגיע לקומה העליונה שתעזור לו לחשוב על פתרון הבעיה.


וכמובן שזה גם נכון לנו המבוגרים.

 

ואם אתם רוצים להתחיל דרך חדשה – הורות סמכותית ומיטיבה

עם תמיכה צמודה כנסו  >>>> הדרך לעולם הרגשי של הילדים







 

 

 

judi slot gacor
Slot88
slot pulsa
slot online terpercaya
slot gacor
joker123
slot deposit pulsa
slot gacor 2022
  • Share:

חיפוש

פוסטים הנצפים ביותר

חוזה בין הורה וילד: 10 הדברות של הסלולרי

חוזה בין הורה וילד: 10 הדברות של הסלולרי

לדבר דרך הציור את הרגשות

לדבר דרך הציור את הרגשות

אבחון ציורים – אבחון והערכה תרפיה באומנות

אבחון ציורים – אבחון והערכה תרפיה באומנות

העדר יכולת המשחק אצל ילדים, ומה עושים ?

העדר יכולת המשחק אצל ילדים, ומה עושים ?

איך נעזור לילד עם דחיית סיפוקים ותגובה אימפולסיבית

איך נעזור לילד עם דחיית סיפוקים ותגובה אימפולסיבית

מעגל השליטה

מעגל השליטה

054-6262291

[email protected]

רוצים לקבל עדכונים שוטפים?

רוצים לקבל עדכונים שוטפים?

judi slot gacor Slot88 slot pulsa slot online terpercaya slot gacor joker123 slot deposit pulsa slot gacor 2022

Powered by www.softangible.com

  • מפת אתר
  • תנאי שימוש
  • ​מדיניות פרטיות