תכנון שבועי לילדך: אחריות, שליטה ובטחון עצמי
טיפול רגשי | תרפיה באומנות | פסיכותרפיה CBT לילדים, מתבגרים ומבוגרים - עינת לב ארי - אזור השרון (M.A)טיפול רגשי | תרפיה באומנות | פסיכותרפיה CBT לילדים, מתבגרים ומבוגרים - עינת לב ארי - אזור השרון (M.A)
  • עמוד הבית
  • עינת לב ארי
  • טיפולים והרצאות
  • הדרך – העולם הרגשי של הילדים
  • בלוג
  • צור קשר
  • תוכניות מדריכים בחינם
  • עמוד הבית
  • עינת לב ארי
  • טיפולים והרצאות
  • הדרך – העולם הרגשי של הילדים
  • בלוג
  • צור קשר
  • תוכניות מדריכים בחינם

בלוג

  • עמוד הבית
  • בלוג
  • מה עושים שילד מתנגד לטיפול רגשי?

מה עושים שילד מתנגד לטיפול רגשי?

  • נכתב על ידי עינת לב ארי
  • קטגוריות בלוג
  • Date ספטמבר 30, 2017

כשילד מתנגד להגיע לטיפול רגשי הוא עוד לא מרגיש שהוא צריך לצאת מהמצב שבו הוא נמצא.

הקושי הגדול הוא של ההורים להתמודד עם התנהגותו התוקפנית, התבודדותו מהחברה,

ההימענות שלו או כל דבר אחר שגורם להם להרגיש כי הילד לא מאושר.

סיבות רבות יש להתנגדות וגם זה נושא שחשוב להביא לטיפול. הבנת הכאב הרגשי שיוצר את ההתנגדות,

לבדוק האם יש צורות דומות של התנגדות בעבר, האם הילד חושש למקומו במשפחה באם לא תהיה התנגדות.

ההתנגדות בדרך כלל במהלך הטיפול כשהילד מבין את הקושי שלו ונבהל מהשינוי לטובה.

הילד  כבר לא בשליטה, ההורים מאוד רגועים והילד חושש לאבד תשומת לב.

בגילאים צעירים קשה להסביר לילד שזה לטובתו ולמרות שהמקום הטיפולי מכיל, העשייה היא לא מובנת והילד יכול לבחור

מה הוא רוצה לעשות במרחב הטיפולי, לא ניתן להביא ילד שהוא מתנגד לטיפול.

בדרך כלל ההורים ממשיכים בהדרכת הורים והם מגייסים  להתנגדות ועושים שינוי הקונספט.

ילדים גדולים יותר מבינים שהשינוי הוא לטובתם ובטיפול משתמשים באנרגיה של ההתנגדות כדי להשיג שינוי.

יוצרים משבר כדי להקצין את הסימפטום עד שהוא מביא לרוויה ולרצון המטופל להיפתר ממנו.

לפני כמה חודשים נפגשתי עם הורים לילדה בת 15. הם סיפרו שהוא מתבודדת, לא יוצר אינטראקציה עם בני המשפחה (אפילו אוכלת לבד),

אין לה חברים וגם בהפסקות היא לבד, היא לא מכינה שעורים ולא מביאה ציוד לבית הספר

ואיכשהו מצליחה לעבור את הבחינות בציונים בינוניים. הם הזכירו שהיא מפצה את אומללותה באכילה וכי היא בעלת משקל עודף.

ההורים עושים הרבה כדי לעזור לילדה אבל היא עדין לא שם.

"אני יודעת שהיא מרגישה נורא עם עצמה, אני יודעת שהיא סובלת ואני לא יודעת מה צריך עוד לעשות שיביא לשינוי", אמרה האמא.

ההורים מרגישים נורא שהם לא מצליחים "לתקן את הבעיה"

אז בואו נזכור:

* ילד לא מתקנים
* יש פתגם שאומר: "לא דוחפים את הנהר הוא זורם מעצמו". הורים והסביבה הקרובה יכולים ליצור לילד מרחב,

מקום מכיל ומוגן, יש מצבים שאנחנו יכולים להשפיע באמצעות המילים והעשייה שלנו אבל צריכים להבין שעל פני ציר הזמן לא יכול להיות מה שאנחנו רוצים.


* אנחנו צריכים להיות שם עם לב אוהב, לתת לו לדעת שהוא אהוב ולא לבד.


* הנהר שלו זורם בקצב שלו ואם ננסה לדחוף אותו לעשייה זה יעשה את ההפך והמטרה תתרחק.


* אני יודעת שאתם כואבים לראות את ילדכם שלא מקבל את מה שאתם אומרים או רוצים, אבל תבינו ! הוא יודע שהוא צריך לעשות שינוי אבל הוא עדין לא שם.


המתנה הכי גדולה לילד היא להיות בשבילו יום יום באהבה גדולה ולקבל אותו.

judi slot gacor
Slot88
slot pulsa
slot online terpercaya
slot gacor
joker123
slot deposit pulsa
slot gacor 2022
  • Share:

חיפוש

פוסטים הנצפים ביותר

חוזה בין הורה וילד: 10 הדברות של הסלולרי

חוזה בין הורה וילד: 10 הדברות של הסלולרי

לדבר דרך הציור את הרגשות

לדבר דרך הציור את הרגשות

אבחון ציורים – אבחון והערכה תרפיה באומנות

אבחון ציורים – אבחון והערכה תרפיה באומנות

העדר יכולת המשחק אצל ילדים, ומה עושים ?

העדר יכולת המשחק אצל ילדים, ומה עושים ?

איך נעזור לילד עם דחיית סיפוקים ותגובה אימפולסיבית

איך נעזור לילד עם דחיית סיפוקים ותגובה אימפולסיבית

מעגל השליטה

מעגל השליטה

054-6262291

[email protected]

רוצים לקבל עדכונים שוטפים?

רוצים לקבל עדכונים שוטפים?

judi slot gacor Slot88 slot pulsa slot online terpercaya slot gacor joker123 slot deposit pulsa slot gacor 2022

Powered by www.softangible.com

  • מפת אתר
  • תנאי שימוש
  • ​מדיניות פרטיות